Έκθεση Δ.Σ. του ΕΟΣ ΣΑΜΟΥ από 1/7/17 έως 30/6/18

2371

Αγαπητά Μέλη της Γ.Σ.

Η πορεία του Συνεταιρισμού το 2017 ήταν σχετικά ομαλή, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η προσπάθεια ανάπτυξης της εμπορίας και της μείωσης των δαπανών συνεχίστηκε καθ΄ όλη την διάρκεια της χρονιάς.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του 2017, ήταν η σημαντικά μειωμένη παραγωγή, τόσο λόγω της καρποφορίας στα αμπέλια, όσο και της παραλαβής ποσοτήτων από άλλους δραστηριοποιημένους οινοποιούς εντός και εκτός Σάμου. Εκτιμούμε ότι το φαινόμενο αυτό θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια και η ουσιαστική αντίδραση του Συνεταιρισμού, πρέπει να είναι η τιμή παραγωγού σε βάθος τριετίας, όπως έχει στρατηγικά σχεδιαστεί.  

Το οικονομικό κλίμα (όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο) παραμένει άσχημο και η ρευστότητα στα νοικοκυριά και στην αγορά συνεχώς επιδεινώνεται. Για τον Συνεταιρισμό όμως δεν έπρεπε και δεν πρέπει να αποτελεί άλλοθι για αδράνεια. Αντίθετα με συστηματική δουλειά, νοικοκύρεμα της λειτουργίας του, κυνηγητό ευκαιριών και χτίσιμο ισχυρών συμμαχιών, φαίνεται να πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα και να εμφανίζει σημάδια ανάκαμψης μέσα σε μια περίοδο ύφεσης.

Η βελτίωση της οικονομικής θέσης των αμπελουργών, ο μηδενικός δανεισμός, η μείωση του οφειλόμενου κεφαλαίου, η εκμετάλλευση κάθε επενδυτικής ευκαιρίας και η αναδιοργάνωση είναι μερικοί από τους άξονες πάνω στους οποίους κινείται.

Με την Τράπεζα ΠΕΙΡΑΙΩΣ συνεχίζεται στην βάση συμφωνημένου πενταετούς σχεδιασμού να πληρώνονται οι ετήσιοι τόκοι αλλά και μέρος του κεφαλαίου με σκοπό την σταδιακή μείωση του ύψους του δανεισμού. To Το ΔΣ προσπαθεί και διερευνά κάθε δυνατότητα ευνοϊκότερης εξυπηρέτησης του δανείου, χωρίς όμως να φαίνεται άμεσα κάποια διαφοροποίηση ουσιαστική για ελάφρυνσή του. Το επιτόκιο της Τράπεζας διαμορφώνεται σήμερα στο 4,9%.

Η γενική εικόνα για την αγορά οίνου στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε να είναι καλή λόγω της γενικότερης οικονομικής ένδειας. Θύμα είναι το εμφιαλωμένο κρασί. Κινούνται ικανοποιητικοί όγκοι κρασιών, όμως η μέση τιμή πώλησης μειώνεται, αφού ο καταναλωτής στρέφεται στα φθηνά προϊόντα και στις προσφορές.  Επιπλέον η επιβολή του ΕΦΚ στο κρασί επιδείνωσε την κατάσταση και η λαθροδιακίνηση κρασιού σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στην Σάμο, έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις.

Η νέα συνεργασία μας από τον Μάρτη του 2016 με τα Ελληνικά Κελλάρια δείχνει καλή δυναμική τόσο στην εσωτερική αγορά, όσο και στο εξωτερικό. Η τοποθέτηση στην Ελλάδα είναι εξαιρετική και συνεχώς βελτιούμενη. Επίσης η συνεργασία με την LIDL δείχνει δυναμική και προοπτική ανάπτυξης και σε άλλο προϊόν ξηρού κρασιού. Η πορεία του γλυκού κρασιού στο LIDL είναι ικανοποιητική και με αυξητικές τάσεις. Το μεγάλο πλεονέκτημα αυτής της συνεργασίας έχει να κάνει με τη διασπορά του SAMOS σε πολλές αγορές μέσω της αλυσίδας.

Οι αλλαγές τα προϊόντα μας έγιναν δεκτές θετικά από την αγορά. Κινήθηκαν στη λογική της διαφύλαξης του ονόματος ΣΑΜΟΣ, στην εξυπηρέτηση της αγοράς και στην δημιουργία οικονομιών κλίμακας. Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να κάνουμε στο νέο αναβαθμισμένο Νέκταρ, στο νέο Αγέρι και  στο νέο Εκκλησιαστικό Οίνο. Το ΄Ασπρο Μοσχάτο που αντικαθιστά σταδιακά την GOLDEN SAMENA στην αγορά, εμφανίζεται με μια μοντέρνα ετικέτα και επικεντρώνει στην ανάδειξη της ποικιλίας, με στόχο την δημιουργία τάσης στον καταναλωτή. Το ημίξηρο Αγέρι και η νέα Σελάνα συμπληρώνουν την εμπορική παλέτα του Συνεταιρισμού και έχουν τύχει θετικότατης ανταπόκρισης από τους καταναλωτές. Σημαντικότατη είναι και η βελτίωση της ποιότητας στο Ροζέ και το Ερυθρό ξηρό, καθένα από τα οποία θα κληθούν να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένες – διαφορετικές ανάγκες αλλά ουσιαστικά μια βασική στόχευση. Την σταδιακή μετατόπιση πωλήσεων από το χύμα στο εμφιαλωμένο και την σταδιακή μετατόπιση πωλήσεων από το φθηνό στο εξειδικευμένο και πιο ακριβό εμφιαλωμένο.

Με τη συνεργασία και τη συμβολή των παραγωγών-μελών  στον τρύγο του 2017 καλύφθηκαν οι ποσότητες GRANDCRU της Γαλλίας. Η προσπάθεια αυτή πρέπει να συνεχιστεί και φέτος, μιας και η κάλυψη της Γαλλικής αγοράς είναι άκρως αναγκαία για τη βιωσιμότητα του συνεταιρισμού.

Α. ΘΕΜΑΤΑ ΤΡΥΓΗΤΟΥ

  1. Πρωτογενής Τομέας
    • Οι επισκέψεις σε αμπελώνες , κατόπιν επικοινωνίας με ενδιαφερόμενους παραγωγούς είναι συνεχείς ,από την αρχή της καλλιεργητικής περιόδου.
    • Εγκαταστάθηκε και φέτος, όπως κάθε καλλιεργητική περίοδο, δίκτυο φερομονικών παγίδων για την παρακολούθηση του πληθυσμού της Ευδεμίδας. Οι παγίδες αυτές παρακολουθούνται ανά διήμερο και βγαίνουν ανακοινώσεις ψεκασμών με τα κατάλληλα φυτοπροστατευτικά σκευάσματα σε συγκεκριμένες ημερομηνίες. Το πρόγραμμα αυτό εξασφαλίζει την αποτελεσματική αντιμετώπιση της Ευδεμίδας (σαπίλας), μειώνοντας ταυτόχρονα στο ελάχιστο τους ψεκασμούς. Μειώνεται έτσι σημαντικά το καλλιεργητικό κόστος με ταυτόχρονη εξασφάλιση του τελικού προϊόντος και του καταναλωτή από υπολείμματα φυτοφαρμάκων. Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό τον συντονισμό των παραγωγών στο πρόγραμμα επεμβάσεων και τις οδηγίες των γεωπόνων, για την διασφάλιση της ποιότητας των κρασιών που εγγυάται το μέλλον του ΕΟΣ ΣΑΜΟΥ. Αυτό ισχύει βέβαια για όλο το φάσμα φυτοπροστασίας και καλλιέργειας του αμπελιού.
    • Ενημερώνεται συνεχώς το πρόγραμμα του Αμπελουργικού Μητρώου μέσα από το νέο πρόγραμμα μηχανογράφηση, διαδικασία η οποία περιλαμβάνει όλο τον κύκλο δηλ. Αμπελουργικό Μητρώο, παραλαβή και καταστάσεις γλεύκους, καταστάσεις στρεμματικών αποδόσεων. Αντίγραφο μπορεί να πάρει κάθε παραγωγός από τον Συνεταιρισμό.
    • Η εργασία που αφορά την στρεμματική ενίσχυση των VQPRD αμπελώνων,  γίνεται πλέον μέσω των αιτήσεων ενιαίας ενίσχυσης.

 

  • Η διαδικασία συμπλήρωσης των αιτήσεων ενιαίας ενίσχυσης ολοκληρώθηκε εμπρόθεσμα. Στο έργο απασχολήθηκαν για το έτος 2017 έξι (6) εποχιακά απασχολούμενοι έναντι   επτά (7) εποχιακά απασχολούμενων που απαιτήθηκε να απασχοληθούν το έτος 2016. Οι αλλαγές που έγιναν στο φορολογικό κι ασφαλιστικό αλλά και κυρίως το κλίμα αβεβαιότητας που δημιουργήθηκε ώσπου να οριστικοποιηθούν οι αλλαγές αυτές λειτούργησαν αρνητικά και απέτρεψαν αρκετούς συνταξιούχους και ετεροαπασχολούμενους από το να υποβάλλουν αίτηση ενιαίας ενίσχυσης. Για το λόγο αυτό ο αριθμός των αιτήσεων που τελικά υποβλήθηκαν ήταν σηναντικά μειωμένος σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

 

  1. Tρυγητός/Εσοδεία 2018

Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η φετινή εσοδεία αναμένεται σημαντικά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι.

Οι καιρικές συνθήκες του Ιουνίου ήταν ιδιαίτερα απαιτητικές για την αντιμετώπιση του Ωιδίου. Ζημιές από περινόσπορο δεν εμφανίστηκαν. Πρέπει να τονισθεί ότι η προστασία για το Ωίδιο απαιτείται να γίνεται συστηματικά μέχρι το γυάλισμα των σταφυλιών. Ειδικά δε στις περιοχές που υπάρχει πρόβλημα σήψης να παρακολουθούν συστηματικά οι παραγωγοί τις γεωργικές προειδοποιήσεις του ΕΟΣ ΣΑΜΟΥ για έγκαιρες επεμβάσεις. Διαφορετικά τα αποτελέσματα δεν θα είναι τα αναμενόμενα. Ιδιαίτερο ρόλο για την σωστή φυτοπροστασία έχουν οι καλλιεργητικές τεχνικές όπως οι ποσοτικά μέτριες και σωστές λιπάνσεις, το αργολόγημα, το ξεφύλλισμα και το συντηρητικό χειμερινό κλάδεμα. Τα προαναφερόμενα βέβαια έχουν άμεση επίδραση και στις στρεμματικές αποδόσεις, οι περιορισμοί των οποίων είναι γνωστοί, αλλά και στην ποιότητα των παραγόμενων οίνων. Η χρήση των φυτοπροστατευτικών προϊόντων πρέπει απαραίτητα να γίνεται σε συνεννόηση με τους γεωπόνους. Οι συστάσεις των γεωπόνων του ΕΟΣ ΣΑΜΟΥ δεν έχουν σαν στόχο τις πωλήσεις φυτοφαρμάκων αλλά  την αποτελεσματική φυτοπροστασία, με το ελάχιστο κόστος και την προστασία του προϊόντος από υπολείμματα.

«Πρόγραμμα Τρυγητού 2018»

            Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες υπολογίζουμε ότι η εφετινή παραγωγή  θα φθάσει τα 50.000 HL γλεύκους περίπου, αυξήμένη σε σχέση με πέρυσι κατά 30%.

΄Εχοντας υπ’ όψιν τα αποθέματά μας κατά κατηγορία οίνων  εισηγούμεθα το ακόλουθο πρόγραμμα οινοποιήσεως για τον φετινό τρυγητό :

ΜΟΣΧΑΤΑ

ΜΑΛΑΓΑΡΙ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ ΣΥΝΟΛΟ
1) V.D.L. 5.000 7.000 12.000
2) V.D.N        10.000 20.000 30.000
3) Ξηρός λευκός 3.000 3.000 6.000
4) Ρετσίνες 100 100 200
5) Λιαστός φυσικ.ζυμ. 200 200

 

ΕΡΥΘΡΕΣ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ

ΜΑΛΑΓΑΡΙ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ ΣΥΝΟΛΟ
Ξηρός Ροζέ 300 700 1000
Ξηρός  Ερυθρός   600 600

 

ΣΥΝΟΛΟ

18.600 31.400 50.000

Σχολιάζοντας το ανωτέρω πρόγραμμα έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

Θα γίνει προσπάθεια παραγωγής των απαιτούμενων ποσοτήτων VDN GRAND CRU για την αγορά της Γαλλίας.

Οι προγραμματιζόμενες οινοποιήσεις VDL και ξηρών, κινούνται στις ετήσια αιτούμενες ποσότητες. Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι πλέον οι προσκομιζόμενες στο Συνεταιρισμό ποσότητες σταφυλιών, κινούνται στα πλαίσια των ετήσιων απαιτήσεων σε οίνους και δεν δημιουργούνται αποθέματα ιδιαίτερα.

΄Οσον αφορά τα γλεύκη, δεν προγραμματίζουμε ιδιαίτερη παραγωγή, γιατί πρέπει να  καλυφθούν οι απαιτούμενες ποσότητες σε οίνους.

Τέλος κλείνοντας, θέλουμε να τονίσουμε ότι πέρα από το προσωπικό όφελος ο κάθε παραγωγός θα πρέπει να στηρίζει και τις προσπάθειες του ΕΟΣ ΣΑΜΟΥ  για παρασκευή κρασιών που ζητά άμεσα η αγορά.

Β) ΕΜΠΟΡΙΑ

ΑΓΟΡΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ

Η οικονομική κρίση στη χώρα μας, έχει οδηγήσει αναμφισβήτητα σε μείωση της κατανάλωσης είτε ποσοτικά είτε ποιοτικά και όσον  αφορά το κρασί έχει μεταβάλει τις προτιμήσεις των καταναλωτών ριζικά. Το εμφιαλωμένο κρασί θεωρείται πλέον είδος πολυτελείας και σε μεγάλο βαθμό  έχει παραχωρήσει τη θέση του στο φτηνό εισαγόμενο χύμα, είτε συσκευασμένο σε πλαστικά μπουκάλια είτε σε ασκούς και στη μάστιγα της εποχής το μαύρο κρασί δηλαδή το κρασί που διακινείται λαθραία χωρίς να έχει αποδοθεί ούτε ένα ευρώ φόρος. Μέσα σε αυτό το δύσκολο οικονομικό και εμπορικό περιβάλλον καλούμαστε ως τμήμα πωλήσεων, να αντιμετωπίσουμε τα νέα δεδομένα της κρίσης  και να αντιπαλέψουμε την πληθώρα των ανταγωνιστών μας με μοναδικό στόχο την αύξηση των πωλήσεων. Στην αγορά της Σάμου λόγω του περιορισμού των εισοδημάτων των εγχώριων καταναλωτών είναι στρατηγική πλέον η επιλογή μας να ενισχύσουμε τη θέση μας στο τουριστικό κομμάτι της αγοράς, προσβλέποντας στην υψηλή αγοραστική δύναμη των επισκεπτών-τουριστών. Η στρατηγική αυτή επιλογή που προαναφέραμε και ο σωστός εμπορικός σχεδιασμός μας, δικαίωσαν  απόλυτα αποτυπώνοντας στους αριθμούς των πωλήσεων τις ορθές επιλογές μας και διαγράφοντας ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για το 1ο εξάμηνο 2018, με αύξηση πωλήσεων της τάξης του +17%. Η αγορά της Σάμου, το έτος 2017 σε σύγκριση με το έτος 2016, παρουσίασε αντιστροφή της αρνητικής τάσης που είχαμε παρατηρήσει το 2016 και έκλεισε με θετικό πρόσημο της τάξης του +2% μέσα στα πλαίσια της στοχοθεσίας που είχαμε θέσει για το έτος 2017. Στην αγορά της Ελλάδος εκμεταλλευτήκαμε πλήρως το πυκνό εμπορικό   δίκτυο του διανομέα μας (Ελληνικά Κελλάρια-Κουρτάκης) και με ιδιαίτερη έμφαση στα τουριστικά μέρη της χώρας μας διαθέσαμε τα προιόντα μας σε κάθε σημείο της ελληνικής επικράτειας. Το σημαντικό σημείο στη συνεργασία μας με τα Ελληνικά Κελλάρια είναι το δικαίωμα μας να παρεμβαίνουμε σε οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδος κρίνουμε ότι οι πωλήσεις χωλαίνουν αξιοποιώντας το με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Στην Ελλάδα, ο διανομέας Ελληνικά Κελλάρια (Κουρτάκης) παρουσίασε σημαντική αύξηση στις αγορές προϊόντων από εμάς για το έτος 2017 της τάξης του +27%.

ΑΓΟΡΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Ο τζίρος από την Εμπορία Εμφιαλωμένων εξωτερικού, παρουσίασε το 2017 αύξηση 2,5% σε σχέση με το 2016.

Νέοι πελάτες εξωτερικού το 2017:

  • Γαλλία: 2 (Vins Hors Normes, SAS Culinaries Media)
  • Ιταλία: 1 (That’s Wine)
  • Κορέα: 1 (Hellenic Wine)
  • Ολλανδία: 1 (Irenko Import)
  • Πορτογαλία: 1 (Euro greece)
  • Σουηδία: 1 (Commercial & PR Consulting)

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΕΛΑΤΩΝ

Όπως κάθε χρόνο, στάλθηκαν σε πελάτες μας ερωτηματολόγια ικανοποίησης πελατών των οποίων τα αποτελέσματα ήταν πάλι πολύ θετικά.  Ο μέσος όρος ικανοποίησης πελατών το 2017 ήταν 4,55 με καλύτερο το 5 και όριο το 4.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Ονομασία Τοποθεσία Ημερομηνία Σχόλια
Πάτμος Φεστιβάλ Γεύσεις Πάτμος 23-25/6/17 Ενίσχυση τοπικής αγοράς
3ο Φεστιβάλ Σάμου Σάμος 14-16/7/17 Τοπική παρουσία
Τουρισμός και Γαστρονομία Σάμος Σάμος 12-14/8/17 Τοπική παρουσία
Γιορτές κρασιού Σάμος 26-27/8/17 Τοπική παρουσία
Τα Κρασιά του Αιγαίου Αθήνα 8/10/17 ¨Παρουσιάζονται μόνο κρασιά νησιών
Χάρτης των Γεύσεων Θεσσαλονίκη 2-3/12/17 Καθιερωμένη έκθεση για  καταναλωτές κυρίως
ΕΞΠΟΤΡΟΦ Αθήνα 26-29/01/18 Επιδοτούμενη από ΠΒΑ
Οινόραμα Αθήνα 10-12/03/18 Η πιο σημαντική έκθεση οίνου
Οινοτέλεια Αθήνα 10-12/03/18 Επιδοτούμενη από ΠΒΑ
Ελλάδα Γιορτή Γεύσεις Αθήνα 4-6/5/18 έκθεση για  καταναλωτές κυρίως

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΟΙΝΟΥ

Ακολουθούν οι διαγωνισμοί στους οποίους συμμετείχαμε και πήραμε βραβεία.

Διαγωνισμός οίνων Ορεινών αμπελώνων, Ιταλία

Κρασί Εσοδεία Βραβεία
Samos Nectar 2010 Μεγάλο Χρυσό
Samos Antemis 2011 Μεγάλο Χρυσό

 

Διεθνής Διαγωνισμός Οίνου Θεσσαλονίκηi

Κρασί Εσοδεία Βραβεία
Samos Anthemis 2012 Χρυσό
Samos Nectar 2011 Ασημένιο
Samos Grand Cru 2017 Χάλκινο
Samos Vin Doux 2017 Χάλκινο
PsilesKorfes 2017 Χάλκινο

 

Διεθνής Διαγωνισμός οίνου Βρυξέλλες

Κρασί Εσοδεία Βραβεία
Samos Anthemis 2012 Χρυσό
Samos Nectar 2011 Μεγάλο Χρυσό
Samos Vin Doux 2017 Χρυσό

 

Διεθνής Διαγωνσιμός Μοσχάτων, Γαλλία

Κρασί Εσοδεία Βραβεία
Samos Vin Doux 2017
Samos Antemis 2012
PsilesKorfes 2017

 

Βραβεία οίνων Olymp, Ελλάδα

Κρασί Εσοδεία Βραβεία
Samos Nectar 2011 Ασημένιο
Samos Antemis 2012 Χρυσό – Καλύτερος Επιδόρπιος Οίνος
Samos Vin Doux 2017 Ασημένιο
Aegean Breeze Dry 2017 Προτείνεται

 

Διαγωνσιμός οίνων Τexsom, Αμερική

Κρασί Εσοδεία Βραβεία
Samos Nectar 2010 Χρυσό

 

Διαγωνισμός οίνων Βeowine, Σερβία

Κρασί Εσοδεία Βραβεία
Samos Anthemis 2011 Χρυσό
Samos Nectar 2010 Ασημένιο
Samos Vin Doux 2016 Ασημένιο
Samos Grand Cru 2016 Ασημένιο

 

Διαγωνισμός Οινοχόωων Κορέας

Κρασί Εσοδεία Βραβεία
Samos Vin Doux 2016 Καλύτερος Επιδόρπιος Οίνος

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ

ΤΜΗΜΑ MARKETING KAI EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Η  διαφημιστική μας προβολή στην Ελλάδα, όπως κάθε χρόνο, έχει αποφασιστεί και προϋπολογιστεί από την αρχή της χρονιάς και υλοποιείται από κοινού με τον διανομέα, βάσει των προβλεπόμενων πωλήσεων. Η συνεργασία είναι γόνιμη αποδοτική ενώ γίνεται εποπτεία των προωθητικών δράσεων και των αντίστοιχων δαπανών σε εβδομαδιαία/μηνιαία και ετήσια βάση.

Παράλληλα, έχει δημιουργηθεί και ισχυροποιείται διαρκώς η στοχευμένη προβολή των οίνων του ΕΟΣ Σάμου –χωρίς καμία δαπάνη– με αξιοποίηση marketing δικτύωσης. Σύμφωνα με στοιχεία του διανομέα, το media value αυτής της δωρεάν προβολής (κατά το 1ο πεντάμηνο του 2018) ξεπερνά τις 565 χιλιάδες ευρώ ενώ η αποτελεσματικότητά της ανέρχεται σε ποσοστό 55,2%. Συγκεκριμένα, υπήρξαν 663 δημοσιεύματα σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης και επικοινωνιακή διείσδυση σε νέο κοινό 301.842 ατόμων.

(Το 2017 υπήρξαν αντιστοίχως 823 δωρεάν εμφανίσεις  σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης. Συνολικό ετήσιο Μedia Value σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του διανομέα: 877.173€)

Η προώθηση των οίνων στο εξωτερικό γίνεται με τη συμμετοχή μας σε επιλεγμένες εκθέσεις και διαγωνισμούς που κατά τη φετινή χρονιά (ως σήμερα) είχαν ως αποτέλεσμα την απόκτηση 17 νέων βραβείων. Ακόμη, έχουν ισχυροποιηθεί και αναπτυχθεί νέες συνεργασίες, υλοποιήθηκαν master classes, παρουσιάσεις σε διάφορους χώρους εστίασης και ψυχαγωγίας, όπως και η συμμετοχή μας σε επιδοτούμενα προγράμματα προώθησης.

Η πλήρης αναμόρφωση του διαδικτυακού μας τόπου (www.samoswine.gr) έχει ολοκληρωθεί σε 5 γλώσσες (Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και Σερβικά). Η ιστοσελίδα είναι εύληπτη και διαδραστική, ενώ περιλαμβάνει πλήρες ιστορικό, στοιχεία για την ποικιλία και τον αμπελώνα καθώς και παρουσίαση όλων των οίνων της γκάμας του Ε.Ο.Σ ΣΑΜΟΥ.

Σε εβδομαδιαία βάση και ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΔΑΠΑΝΩΣ δημοσιοποιούνται πανελλαδικά άρθρα, ρεπορτάζ και αφιερώματα στους οίνους του Ε.Ο.Σ Σάμου, βάσει υλικού που εκπονεί και διοχετεύει το τμήμα marketingκαι επικοινωνίας. Ακόμη, γίνεται προβολή σε διεθνή, πανελλαδικά και περιφερειακά τηλεοπτικά δίκτυα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

TV

ΒΒC (ένα ολόκληρο επεισόδιο στη σειρά για το ΚΡΑΣΙ. Προβλήθηκε Ιούνιο 2018), Kρατικό Tηλεοπτικό δίκτυο Σουηδίας, TV5 (CING) Γαλλίας, Ιταλικό RAI UNΟ, Αμερικανικό δίκτυο ΒSB, Κρατική Τηλεόραση Νέας Ζηλανδίας, ΕΡΤ 2 (14 λεπτά στην εκπομπή «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ»), ΕΡΤ 3 (10 λεπτο αφιέρωμα πριν τον καιρό με Σάκη Αρναούτογλου), SIGMA  LIVE TV Κύπρου, ΚΟΝΤΡΑ CHANNEL, ATTICA TV, EΨΙΛΟΝ TV, TV KΡΗΤΗΣ, ΚΑΝΑΛΙ 6

Eφημερίδες:

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΒΗΜΑ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, REAL, ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, ΒΡΑΔΥΝΗ, ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ, LEFT, LIFO, ΟΙΝΟΧΟΟΣ, BUSINESS NEWS, ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ, YΠΑΙΘΡΟΣ ΧΩΡΑ, ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ, ΑΤHENS VOICE και πλήθος περιφερειακών μέσων ενημέρωσης.

Περιοδικά:

MARCOPOLO, Fontana Food, Κitchen Events, My Greece, Υour Travel Quide, Μitt grekland, Travel & lifestyle INSPIRATION, ΟLIVE MAGAZINE, ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΟΣ, ΟΙΝΟΧΟΟΣ, TRAVELS BY TRAVELLERS (της Μάγιας Τσόκλη), VISIT GREECE, DOWN TOWN, FREE PRESS, 7 ΜΕΡΕΣ TV, GOSSIP TV, VISIT GREECE, GRAPE, MARKET TODAY

Επιπρόσθετες δράσεις επικοινωνιακής προβολής

Η συνεργασία μας με τον φωτογράφο του Βυζαντινού Μουσείου Αθηνών Μάνο Σπανό, έχει αποδώσει μια μεγάλη φωτογραφική (concept και art) αποτύπωση των οίνων, των αμπελώνων, του Μουσείου Οίνου και του Οινοποιείου. Οι φωτογραφίες αυτές, για τις οποίες δεν υπήρξε καμία οικονομική δαπάνη,  ξεπερνούν τις 900, είναι υψηλής ευκρίνειας και καλλιτεχνικές, ενώ τα φωτογραφικά δικαιώματα χρήσης και αξιοποίησης έχουν παραχωρηθεί στον Ε.Ο.Σ ΣΑΜΟΥ.

Τα social media συντελούν αποφασιστικά στην προβολή των οίνων του Ε.Ο.Σ Σάμου καθώς τόσο η εφημερίδα «Σαμία άμπελος» όσο και η σελίδα μας στο facebook ανατροφοδοτούνται καθημερινά με ποικίλη θεματολογία και αποκτούν διαρκώς νέους φίλους/μέλη. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Google, η απήχηση των δημοσιεύσεων κυμαίνεται σε ποσοστό 69% (17.800 νέα άτομα-τις τελευταίες 28 ημέρες).

Έχει ισχυροποιηθεί σε εσωτερικό και εξωτερικό η συσχέτιση των οίνων με τη γαστρονομία, τη ζαχαροπλαστική και τη διασκέδαση, ενώ «χτίζεται» διαρκώς ένα ισχυρό δίκτυο «φίλα διακείμενων» chefs, executiveκαι pastry chefs, sommeliers, wine masters και bar tenders καθώς και εξειδικευμένων δημοσιογράφων και opinion leaders, οι οποίοι και παρουσιάζουν μέσα από τις δημιουργίες τους τα κρασιά μας. Οι πλέον γνωστοί από αυτούς, όπως Άκης Πετρετζίκης, Ηλίας Μαμαλάκης, Ανδρέας Λαγός, Λευτέρης Λαζάρου, Πάνος Ιωαννίδης, Στέλιος Παρλιάρος, Ντίνα Νικολάου, Ελένη Ψυχούλη και πολλοί άλλοι, δημιουργούν και δημοσιεύουν συνταγές στις οποίες περιέχεται το σαμιώτικο κρασί. Ακόμη, στο εξωτερικό ο διακεκριμένοι διεθνείς chef: Ian Atherton (Αυστραλός), o Ελληνοπολωνός Teo Vafidis, ο Γάλλος Ceril Gausit.

Δημιουργήθηκαν «έξυπνες» και προσελκυστικές νέες διαφημιστικές μακέτες και φυλλάδια σε Ελληνικά και Αγγλικά, ώστε να υπάρξει μια ενιαία εικόνα του Συνεταιρισμού. Ήτοι: Mπροσούρες, banners και προωθητικό υλικό για κάθε ένα από κρασιά-πρεσβευτές, εταιρικό προφίλ με όλη τη γκάμα των οίνων, ολοκληρωμένες παρουσιάσεις του Συνεταιρισμού και των κρασιών σε power point και σε κείμενα, τα οποία διοχετεύτηκαν σε όλους τους συνεργάτες αλλά και σε επιλεγμένους opinion leaders.

Διοργάνωση και ευρύτατη προβολή πολιτιστικών εκδηλώσεων στον αναμορφωμένο χώρο του Μουσείου Οίνου που δέχεται πλέον μεγάλο όγκο επισκεπτών και πραγματοποιεί σημαντικό αριθμό πωλήσεων οίνων και αγροτουριστικών προϊόντων παραγωγής συνεταιριστών.

Κλείνοντας αυτή την έκθεση, θέλουμε να επισημάνουμε στα μέλη μας ότι πρέπει να παράγουμε αυτό που ζητά η αγορά. Έτσι τα παραγόμενα προϊόντα διατίθενται άμεσα και δεν αποθεματοποιούνται, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνεται η οικονομική θέση του Συνεταιρισμού.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ